Bu Blogda Ara

Translate

DERS 12: Değişken Oluşturma - Scratch Dersleri

Bu derste değişken oluşturmayı ve kullanmayı öğreneceğiz. Değişkenler, bizim için oyunlarda ve diğer programlarda vazgeçilmezlerdendir.

Öncelikle "Değişkenler" menüsüne giriyoruz ve buradaki "Değişken Oluştur" düğmesine tıklıyoruz.




Ekrana aşağıdaki pencere gelecek. Buraya istediğimiz ismi verebiliriz. Kullanacağımız amaca uygun bir isim olmalı. Ben burada "Zaman" diyorum ve tamam düğmesine basıyorum.



Şimdi de görüntü aşağıdaki gibi olacak. Kırmızıyla işaretlediğim seçenekler gelecek ve sahnede de değişkenimiz görünecek.


Değişken komutlarını kullanarak kod yazalım şimdi.



Programı çalıştırdığımızda, "Zaman" değişkeninin değeri her saniyede bir artacak. Böylece programımıza süre eklemiş olduk.

Siz de Eğer fonksiyonu ile zaman=10 olduğunda bütün blokları durduran kodu ekleyiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mesaj Gönder / Soru Sor

Ad

E-posta *

Mesaj *